090826 - ergonomi

Idag har vi lärt oss korrekt förflyttning av patient i säng. Med hjälpmedel och utan hjälpmedel.
Vitsen är att vi i personalstyrkan ska skona våra nackar, axlar, ryggar, handleder, höfter och knän. Det handlar om lårmuskler, raka ryggar och gå-ställning. Lätt, bara man får se det framför sig :) Alltså inget man skriver om utan att man har bilder på det hela. Och det har jag inte.

Idag var vi framme vid 8 på universitetsområdet så parkering fanns!!! Jippi!!
I övrigt allt bra. Det blev ingen översvämmning ikväll i badrummet när pojkarna duschade. Kanske beror på att jag satt med och gjorde dem färdiga direkt utan lek och stoj och splasch...

Detta kan aldrig vara bra för husgrunden....


Nu ska jag slagga, känner mig lite som denna APA-tiska varelse. Fast utan de manliga detaljerna då........



Natt natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0