090829 - tom i bollen

Vet inte riktigt vad jag ska rapportera om idag.. Igår satt vi hemma och pluggade Helen och jag. Fast det blev inte så mycket vettigt gjort. Vi läste varsin vetenskaplig artikel på engelska, och vi skulle ha läst 3 var.... (en artikel är inte som man kan tro, max en halv sida plus bilder. Nej, detta är värsta historier på minst 10 sidor...)
Fast vi hade ju trevligt!
Sedan följde jag med Helen när hon skulle ta hål i sina öron. Hon fick det nämligen i present på sin 25- årsdag från oss, i april... Ja ja, bättre sent än aldrig!
Igår var jag också till sjukgymnasten igen. Han sa jag hade en liten låsning kvar i ryggen. Den tog han bort. Men nu är det en muskel i högra skinkan, under den stora yttre muskeln, som försöker dra min rygg till rakt och rätt läge. Detta gör att muskeln krampar, typ dagligen, och eftersom ischiasnerven går rakt genom den muskeln så krampar det i hela mitt högra ben...
"Det här kommer vara kvar i flera månader" sa han.
Vad gör man? Gråter? Skrattar som en dåre?
Och så ville han träffa mig två gånger i veckan nu framöver för att försäkra sig om att leden inte låser sig igen. Och det kan ju inte jag då jag nästan bor i Karlstad nu när jag pluggar... Så det blir bara en gång i veckan.

Här är iallafall nåt man KAN skratta åt....


Jag kan bara önska att jag vore SÅ rörlig....

*hejsvejs*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0