filmkväll- igen

Vi kollade färdigt på en film ikväll som vi började kolla på för någon dag sen men blev helt enkelt för trötta för att fatta.
Valkyria med Tom Cruise. Hans bästa film måste jag säga. Kanske för att den är seriös och verklighetsbaserad eller bara för att han vuxit till sig och inte väljer löjliga manus som förr. I vilket fall var filmen bra och jag grinade som en liten idiot på slutet. Klart sevärd även om man önskat sig ett annat slut då...
~Den handlar om 2:a världskriget och några tyska militärsnubbar får nog av Adde Hitler. De lyckas rätt bra med sin plan, tills....~
Ja... , se den!
OBS! Filmen är INTE macho på något som helst vis. Bara ärlig och grym.

Nu ska jag sussa, mina ögon är små röda klot efter grinandet (och bilkörningen hem från Jönköping)

Goder afton och god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0