kakor

Bakade superenkla kakor förut!

200 g smör/ margarin
5 dl vetemjöl
1 dl socker

Blanda samman till fin kakdeg


Rulla fina små bollar och platta till dem en aning. Lägg på plåt (bakpapper först).
Tryck en grop i varje kakboll och klicka i lite hallonsylt.
Grädda i 175° i ca 12-14 min. Tiden varierar från ugn till ugn. De ska i vilket fall ha fin färg.
Det ska bli ca 20 st men jag har lyckats få till över 30 så storleken är tydligen en smaksak :)

Färdig produkt i min kakburk :)


Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Skicka i kväll du :)

tackdesamma!

2009-08-07 @ 20:20:14
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: ♥ Ida josefin engdahl

Hejsan! Skulle höra om du vill vara jätte gullig och rösta på mig i veckans blogg, Skulle verkligen bli jätte glad då. Tack på förhand, Mycket fin blogg :), Länken hittar du längre ner i min blogg. Kram

2009-08-07 @ 20:47:33
URL: http://iidaoflinkopiing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0