närmar sig duschdags

Så vi tog en promenad mina barn och jag. Och visst var det varmt och skönt, kan inte påstå annat.
Men..... Det kommer alltid ett "men" :)
Nu använder jag en korsett för att hjälpa ryggen vara rak i dess naturliga läge. Tyget är ganska tjockt och stadigt och släpper inte igenom värst mycket luft. Tätt alltså. I tyget är det plastskenor insydda för att stadga upp bålen. Man känner sig rätt så "stoppad", som en korv ungefär :) Denna fina kombination med den varma augustisolen gör att promenader inte blir så njutningsfulla om man så säger.
Det ledsamma är att man alltid möter nån granne eller annan bekant som vill snacka en stund. Det i sig är ju bara trevligt och kul, men man känner sig inte särskilt fräsch eller representabel när man står där med svettpärlor i pannan och önskar att hösten vore här.
Nej man skulle äga en sjö som man kunde kasta sig i var 3:e minut :)
Fast vi fick ju en sån minipool av min syster sist hon hälsade på. Tror det går i 3-4 kubik med vatten. Det lär väl räcka att svalka sig i? Eller? Det kanske inte är så mycket men det är ju alltid något.
Någon som har pooltips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0