090728

Äntligen! Ja äntligen säger jag!! Äntligen har jag kommit till en sjukgymnast för min rygg. Och ååh vad han var bra... :)
Jag hade visst en låsing på höger sida mellan ilium och sacrum. Alltså mellan höftbenet och korsbenet :) Detta gjorde att jag hade åkt på scolios, en S-formning av ryggraden. Och tydligen en lite mindre likadan låsning på vänster sida. Han bröt mig åt olika håll, det small, brakade, knakade och smattrade i ryggen. Oops tänkte jag, men det kändes inte alls. Lite svårt att andas bara under tiden han vred ur mig.
Efteråt tyckte jag mig vara sned åt höger håll, men det berodde på att jag gått och varit sned åt vänster så länge. I själva verket var jag rak. Fick ny tid igen nästa tisdag då jag även ska få träningsprogram.
Sen efteråt åkte jag till dagis för att städa. Under tiden jag dammsög så blev jag sned igen.... Jamen jippi....
Jag får trösta mig med att det är en process och att kroppen måste vänja sig vid den "nya" (egentligen korrekta) kroppshållningen.
Det går över bara det värsta har varit ;)





Något jag hoppas få slippa uppleva ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att du vill vara med och tävla..allt bra med dig ?

2009-07-28 @ 19:25:09
URL: http://designbyjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0