Glasögon

Idag fick min äldste son glasögon. Eller fick och fick, de kostade 3295:-  Sen så får man räkna bort ett bidrag på 500 spänn och därefter har man summan man ska pröjsa.
Hur som helst så har det hela gått förvånansvärt bra. Han har använt dem hela kvällen utan bekymmer och lekt och stått i som vanligt med sin bästis A.
Det första han sa när han fick dem på sig var: "Åh nu ser jag fläkten!" Och sen rabblade han upp en massa ting han såg superbra. Stackarn, han har väl inte sett ordentligt på 4,5 år....
Vi såg t o m skillnad på hans springstil. Förut har han sett ut som en liten pensionär som sprungit, men nu tar han ut stegen ordentligt och verkligen flyger fram som barn gör i den åldern. Det är så härligt att se att han har fått mera frihet med sina nya glasögon :)
Min syster berättade att när hennes yngsta dotter var liten undrade hon varför det sprang grisar under korna....?? Sen förstod min syster att det var juvret tösen sett men att hennes syn var så dålig så hon inte insett var det var som egentligen var där under...
Ja det är väl tur att bvc finns och gör 4-års kontroller så man får hjälp med allt möjligt som dyker upp.

Nu är det kvällsmys med mannen som gäller ;)
Hörs imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0