bara plugg, även på dessa helger

Ja så här sitter jag och pluggar igen inför ännu en tenta. Vi har faktiskt redan haft 3 st och det är 2 kvar innan jul. Den här terminen funkar som första terminen förra hösten: bara läsa läsa och överleva däremellan.
Jag har inte så mycket tid över och när jag har det så umgås jag mycket hellre med min fanilj än gör något annat.

Så vad handlar denna tenta om? Mag- tarmsjukdomar, ortopedi, dränage, specifik farmakologi, stomi, anestesi och operation. Och säkert något mer jag glömt bort... Tentan är om 2 veckor och hittills har vi bara fått genomgång i ortopedi. Och den genomgången stämde dåligt med vad som kommer på tentan. (vi kan ju köpa gamla tentor och se vad som varit med förr och då också veta på ett ungefär hur vår tenta kommer se ut, fast det vet man ju aldrig ändå...)

Lyssnar just nu på James Morrison. Lite lagom tempo och relaxfeeling. Funderar på att lägga ner studierna för denna helg och bara vara istället. Fast låten är onormalt passande i texten.... "one last chance"..

Ha det bra! Det ska jag /©


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0