Nedräkning på största allvar

Så... För 2,5 vecka sedan gjorde jag, och alla andra ssk-studenter, den nationella tentan. Som inte går att plugga till enligt min mening. Så det gjorde jag inte. Och tänka sig, jag klarade den :D Fatta vad nära jag är att gå i mål!!
Idag gjorde jag min första dag på den sista praktiken, onkologen i Karlstad. Jag gillar :) Inte alls som det har varit förut tycker jag. Här kommer jag lära mig saker och här kommer jag göra nytta för patienterna. Perfa!
Examen inträffar den 10/6 och den 13/6 börjar jag jobba på sjukhuset i Torsby avd 3B, stroke och medicin.
Allting bara faller på plats och luften känns lättare nu i mina lungor. Som helium ;) Nej då :)
Visst kommer jag uppleva svackor, det gör väl alla oavsett, annars ljuger de kan jag säga.

Den 25 maj ska jag ha ett Bedside-test. Man läser in sig på okänd patient, bedömmer status, utför omvårdnadsdiagnoser och utvärderar. Man delar läkemedel, rondar och gör rondarbetet. Allt som allt tar det ca 3-4 timmar. Under tiden går en sjuksköterska bredvid och noterar allt man gör och sedan kommer domen: Godkänd eller inte :) Det är det sista nervositetsprovet innan jag kan pusta ut och kalla mig för legitimerad sjuksköterska.
Men det går bra. Varför skulle det inte göra det?
Jag vill trivas med mitt yrkesval och det verkar som att jag kan börja göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0